Płyta kompozytowa dibond – zalety i wady stosowania w reklamie
Dibond to materiał należący do grupy tworzyw sztucznych. Opisać go można jako wielowarstwową płytę kompozytową, składająca się z aluminiowych okładzin połączonych ze sobą polietylenowym rdzeniowym. Płyta kompozytowa dibond jest bardzo często wykorzystywana m.in. w reklamie. Jakie są zalety, a jakie wady takiego rozwiązania? Sprawdź!
Płyta kompozytowa dibond – zalety
Dibond to tworzywo, które świetnie wpasowuje się w potrzeby branży reklamowej. Jest wytrzymały i lekki. Nadaje się do zastosowań zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Dibond można więc śmiało wykorzystać jako nośnik reklamy wizualnej montowanej poza pomieszczeniami, bez obaw o to, że zacznie blaknąć pod wpływem promieni słonecznych bądź innych warunków atmosferycznych. Co więcej, płyty dibondowe występują w różnych barwach. Bez problemu można więc nabyć np. czarny dibond. Poza klasycznymi kolorami dostępne są również imitacje drewna, złota czy srebra, a także odmiana błyszcząca i matowa. Dibond dopasujesz więc do swoich preferencji. Jako dużą zaletę wymienia się również fakt, że materiał ten można w bardzo estetyczny sposób ze sobą połączyć. Łączenia frontów z bokami z dystansu nie są w ogóle widoczne, brak jest widocznych spawań i innych tego typu odznaczających się elementów.
Wady zastosowania płyt dibondowych
Nie są się zaprzeczyć, że dibond ma wiele zalet. Wydawałoby się więc, że jest to materiał idealny dla branży reklamowej. Faktycznie, często wymienia się go jako bezkonkurencyjny materiał w porównaniu z innymi tworzywami naturalnymi i sztucznymi. Istnieją jednak pewne minusy korzystania z dibondu, których należy być świadomym, decydując się na jego zakup. Dla przedstawicieli branży reklamowej znaczenie może mieć fakt, że płyta kompozytowa dibond nie przepuszcza światła, a więc nie nadaje się do tworzenia różnego rodzaju elementów podświetlanych. Kupując czarny dibond, nie uzyskamy efektu przezierności, czego należy być świadomym. Inną istotną kwestią jest cena płyt kompozytowych typu dibond. Będzie ona wyższa niż materiałów starszej generacji. Ta podwyższona wartość wynika jednak z jakości, dlatego warto dopłacić, by móc cieszyć się solidnie wykonanym produktem przez lata.
Gdzie jeszcze stosuje się kolorowy, biały i czarny dibond?
Kolorowy, w tym czarny dibond używany jest nie tylko w branży reklamowej. To również świetny element dekoracyjny. Panele dibondowe montuje się np. w kuchniach oraz łazienkach. Nie tylko branża reklamowa doceniła liczne zalety tego materiału, dlatego jego popularność będzie prawdopodobnie systematycznie wzrastać.