Rola agencji kreatywnej – na jakie wsparcie możesz liczyć?

Agencja kreatywna sporej części z nas kojarzy się z usługodawcą, który współpracuje przede wszystkim z dużymi markami. Rzeczywiście korporacje, duże przedsiębiorstwa, marki z bogatym portfolio korzystają z usług agencji kreatywnych, ale nie są to jedyni jej klienci. Coraz częściej do agencji przychodzą mniejsi przedsiębiorcy, którzy szukają sposobu na wzmocnienie wizerunku, skuteczne wprowadzenie produktu, rebranding. 

Od konceptu do wdrożenia 

Rola agencji reklamowej to bardzo szeroki temat, ponieważ właściwie ilu klientów, tyle modeli współpracy. Nie ma jednego sztywnego schematu działania w takiej relacji. Agencja może dla ciebie stworzyć koncepcję kreatywną, a może się zająć wdrożeniem już opracowanej strategii, może obsługiwać cię na stałe, kompleksowo lub zrealizować dla ciebie tylko jedno konkretne zadanie. Jeśli chcieć wskazać jedną główną rolę agencji reklamowej, to byłoby  nią chyba rozpoznanie potrzeb klienta. Do agencji bardzo często zgładzają się klienci, którzy mają określone problemy, potrzeby, wyzwania, ale nie do końca wiedzą, jak od strony marketingowej najbardziej efektywnie się z nimi zmierzyć. W takim przypadku to właśnie po stronie dobrej, profesjonalnej agencji jest rozpoznanie potrzeb klienta i zaproponowanie mu alternatywnych sposobów postępowania w danej sytuacji/ 

Co może zrobić dla ciebie agencja kreatywna?

Kampania reklamowa, współpraca z influencerami, postawienie strony i stworzenie do niej dedykowanego CMS-a? Wszystkie te zadania są absolutnie wykonalne dla każdej doświadczonej agencji reklamowej. Często, nawet jeśli masz w firmie zespół odpowiedzialny za marketing i promocję, skorzystanie z outsourcingu w przypadku większych kampanii lub zamkniętych projektów jest w stanie usprawnić codzienną pracę. Ponadto, agencja kreatywna ma do dyspozycji zespół profesjonalnych grafików, montażystów, designerów, którzy są w stanie wyprodukować dla ciebie stronę www, kampanię w social mediach, animacje, filmiki reklamowe, spoty itd. Do najczęstszych usług realizowanych zarówno dla mniejszych, jak i większych klientów należą:

  • kreacja, 
  • projekt strategii komunikacyjnej i poszczególnych jej elementów, 
  • brand building, brand hero,
  • tworzenie grafik, animacji, prostych video, 
  • opracowanie i realizacja filmów reklamowych, 
  • UX i UI Design, 
  • wdrożenie IT, 
  • budowa strony www wraz z dedykowanym CMS,
  • integracja API,
  • e-commerce,
  • współpraca z mediami zewnętrznymi. 

Współpraca z agencją kreatywną może obejmować zlecenie na jeden wybranych produkt lub usługę lub współpracę ciągłą, na przykład na okres budowania określonej strategii komunikacyjnej.